dinsdag 20 december 2011

Verbetering

Na wat verder werken kwam ik tot de conclusie dat ik enkele plaatsen had die moeilijk te spuiten waren of waar er heel veel vol materiaal ging in zitten. Ik heb men ontwerp dus verandert.
Ik ga mijn cilinder horizontaal doorsnijden. Daardoor moet ik wel veel meer rekening houden met ontvorming. Ik heb nu een deksel dat er op gaat gelast worden.


Hier zie je het deksel dat er op gelast gaat worden.
In het midden hebben we het gat waar het touw gaat door komen.
Hier zijn ook alle afrondingen 20mm.

Hier zie je het onderste deel. Zoals je ziet loopt het een beetje conisch om makkelijker te ontvormen. De dikte van de wand en ribben is 5mm.
Er komen horizontaal nog gaten in (niet door het center) voor de palen enzo in te steken.
Alle afrondingen zijn met een straal van 20mm





Omdat er na het boren van de gaten allemaal vuil en water tussen de ribben kon komen ging ik eerst nog een extra buis in de gaten steken zodat alles mooi afgesloten was.
Aangezien dit weer een meerkost is en een extra montagestap heb ik dit toch niet meer gebruikt en gewoon in elk compartiment onderaan een gat geboord. Daardoor kan het water en vuil er makkelijk uit en hebben we geen extra kost.













Dit is de buis die dan in de gaten ging passen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen